Dividende und Eigenkapital Deutschland

Schneeleopard
Schneeleopard
  • +159.5 %
    since 2012-06-03
  • -10.3 %
    1 Year
  • +12.7 %
    Ø-Performance per year
All fees have already been deducted
Content after Login

You want access to all the information?

To see actual portfolio of this wikifolio and the performance-chart, please registier now - for free.

Register

Trading Idea

My portfolio values are to be protected against loss of value. Therefore, stocks with a high equity capital ratio and high dividend return are preferred. If the market capitalization shows an undervaluation compared to the adjusted book value and cash flow, a buy should be considered.
Chart technology is used for the buy/sell timing as well.
On principle, attempts are also made to exploit seasonal and news-driven price fluctuations.
For reasons of transparency, investments are primarily made in German stocks.
Should no more attractive investments be found in the German investment universe, an investment can also be made in foreign stocks, funds and ETFs.
show more
This is a non-binding translation of wikifolio.com.
Show original text
Master data
Symbol
WF20122012
Date created
2012-06-03
Index level
High watermark
321.7

Rules

wikifolio labels

Investment Universe

Trader

Holger Degener
Registered since 2012-05-30

Decision making

  • Technical analysis
  • Fundamental analysis
  • Other analysis

Comments

Comment on WIRECARD AG

Aktie ist nicht in meinem wikifolio. Der Prüfungsbericht liest sich ziemlich negativ. Bei selbst beauftragten Prüfungen sollte normalerweise dann das als Ergebnis rauskommen, was man selber zeigen wollte. Nun kam aber raus, dass man Geschäftsvorfälle eben nicht belegen konnte. Von daher zu intransparent.

show more

Comment on SILTRONIC AG NA O.N.

Die gemeldeten Quartalszahlen rechtfertigen in etwa den aktuellen Kurs bei ca. 75-80 EUR. Die Aktie hat auch noch eine Nettoliquidität und zahlt eine Dividende. Da ich innerhalb kurzer Zeit 7% Gewinn gemacht habe, habe ich nur einen kurzen Trade gemacht. Bin aber weiter an der Aktie dran und würde an einen schwächeren Börsentag ggf. wieder einsteigen.

show more

Comment

In Erwartung eines sehr schwachen 2. Quartals bei einigen Unternehmen habe ich etwas cash aufgebaut, auch wenn schon einiges in den Kursen enthalten ist. 

show more

Comment on MASCHINENFABRIK BERTHOLD HERMLE AG

Hermle ist eine Aktie mit hoher Qualität. Allerdings dürften in diesem Jahr deutlich rückläufige Ergebnisse herauskommen. Die Frage ist, wann der richtige Einstiegszeitpunkt ist, aber natürlich auch, ob das Unternehmen an die guten Zahlen der Vorjahre so einfach anknüpfen kann. Bei der Bewertung der Aktie sollte man nicht die Aktienanzahl vergessen: 1 Mio. Vorzugsaktien + 4 Mio. Stammaktien. 

show more
Don't miss out on anything!
To see all comments of this wikifolio please create an account.